ליצמן: "כשר הבריאות הייתי מהראשונים לזהות את הסכנה"

    איתי גדסי No Comments on ליצמן: "כשר הבריאות הייתי מהראשונים לזהות את הסכנה"

    שר הבריאות סיפר בהצהרה לציבור על ההחלטה שקיבל בתחילת המגיפה לסגור את שמי ישראל, "מול כל הביקורת מהשגרירויות, הקונסוליה וגם רבים מישראל. לא נשברנו ודרשנו סגירה הרמטית, מה שהתברר כמהלך שתרם באופן קריטי להתמודדות"

    Israeli prime minister Benjamin Netanyahu and Health minister Yaakov Litzman hold a press conference about the coronavirus COVID-19, at the Ministry of Health in Jerusalem, on March 4, 2020. Photo by Olivier Fitoussi/Flash90 *** Local Caption *** ???? ??? ?????? ?????? ?????? ???? ????? ?? ??????? ?????? ????? ???? ???? ??????? צילום: פלאש 90
    21:45
    08.05.24
    נתי קאליש No Comments on עדות אישית: "הרב משה הלל אמר בביטחון: תעלו למירון בשמחה רבה"

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    שר הבריאות ח"כ יעקב ליצמן אמר הערב (שני) בהצהרת ראש הממשלה כי "אנו עומדים לקראת החלטה על השלבים הבאים בהחזרת המשק, המרחב הציבורי והפרטי, לשיגרה בצל הקורונה".

    לדבריו, "יישום אסטרטגיית היציאה ממשבר הקורונה מחייב אותנו לנהוג במשנה זהירות תוך ניהול סיכונים מוקפד. האתגר שלנו לזהות נכון תרחישי קיצון ולדעת למנוע אותן בזמן".

    ליצמן הזהיר בדבריו כי "בל נשלה את עצמנו, הסכנה עדיין כאן. אנו חווים ירידה במספר הנדבקים והחולים אך המגיפה לא חלפה ועלינו לגלות אחריות למניעת גל שני חלילה".

    ליצמן הוסיף, "הודענו בפני ראש הממשלה והשרים על הדרכים שגיבשו הצוותים המקצועיים במשרד הבריאות להחזרה מדודה, זהירה, מבוקרת ונשלטת של החיים לסידרם".

    שר הבריאות הזכיר כי הוא זה שהכריז למרות הלחצים על סגירת הטיסות מסין ואיטליה, "אני מבקש להזכיר לכם, כי נהגנו באחריות לאורך כל הדרך. אולי יש כאלה ששכחו, או אולי כאלה שמנסים להשכיח, אבל אנחנו, משרד הבריאות ואני כשר הבריאות, היינו הראשונים לזהות את הסכנה מבעוד מועד".

    ליצמן הוסיף וסיפר, "אותו יום חמישי בערב כשהחלטתי לסגור את המרחב האווירי לטיסות מסין, איטליה והמזרח. מול כל הביקורת מהשגרירויות, הקונסוליה וגם רבים מישראל. לא נשברנו ודרשנו סגירה הרמטית, מה שהתברר כמהלך שתרם באופן קריטי על כל ההתמודדות שלנו עם הנגיף שמכה בעולם".

    על הביקורת של התקשורת על ההחמרות השיב ליצמן, "אני אומר להם תפנו לאמריקה, לאיטליה ועוד מדינות רבות בעולם ותשאלו אותם, מה הייתם מעדיפים? להחמיר בהוראות הזהירות או לחוות את המראות הנוראיים שאנו רואים שם. התשובה לדעתי ברורה מאד".

    בסוף דבריו קרא שר הבריאות לאזרחי ישראל: "גלו אחריות ושימרו על ההוראות והנחיות משרד הבריאות. הכללים משתנים, הבילבול לפעמים מקשה, אך זו חובתנו האזרחית, הלאומית והערכית בתקופה זו. רק כך נוכל לנצח את הנגיף ולצאת מהמשבר הזה בשלום ובבריאות, בעזרת השם".



    0 תגובות